Bakslaget!!

Eller vad ska man kalla de, här hade jag..
..vaxat bilen
tvättat fönstrena
noppat pellargonerna
påtat i blomlådan
dammat av skinjackan
letat rätt på ballerinaskorna
vårstädat
slängt in uggskorna i en mörk kammare

listan kan göras oöndligt lång, men som det kanske framgår så hade fröken Andersdotter gjort ALLT
för att välkomna våren.
och så idag kom bakslaget, ska ju bara påpeka att älskling har en väckarklocka som först agerar soluppgång sedan kommer fågelkvittret, vilket bara de får hela kroppen att tro att de är varmt och skönt ute..

Så efter den behagliga väckning kom CHOCKEN, det var julaftonsmorgons vitt ÖVERALLT och snön visste inga gränser utan har bokstavligt talat VÄRKT ner hela dagen.
och som ni alla vet dåligt väder=inga kunder på mitt jobb, och inga kunder på mitt jobb=dåligt med bonus

Men jag ska inte gråta detta bakslag (för jag gillar ju snön)


KÄRLEK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0