Finanskrisen aktuellt!

Den här känns som den passar in just nu iaf
För där företag varslar den lilla människan, är de ruttna chefer som håvar in miljon bonusar
Är de nån chef som läser min blogg eller någon annan för den delen, som kan förklara VARFÖR man ska ha en bonus?!
Vad är det som är så viktigt i deras jobb så att de utöver den vanliga lönen behöver ha en bonus?!


Det finns ej ord för sången
om dem som levat glömda,
men tysta gjort sin gärning,
för smickrets visor gömda
i härens djupa led,
för dem som tåligt burit
det ingen ville bära,
för dem vars namn ha saknats
där hjältar skördat ära
och stormän glömt sin ed.

Dan Andersson

Kommentarer
Postat av: Linda & Lovina

Hehe tack... fick inspiration i duschen en kväll att skriva något åt henne...

Hahaha ja men det rimmet är ju perfekt, blev kanske inte som jag tänkt mig men ja lika bra iaf=)



Ja men BC är ju perfekt, kör på den stilen, inte omöjligt att arbeta sig upp ju. Vad har du för tjänst nu? Och hur många jobbar i butiken??



Jag arbetade på Ikea innan jag gick hem, men vet inte vad jag kommer göra sedan, får se. Jag vet inte riktigt vad jag vill göra, men man lär ju ha en inkomst så lär väll köra på nå säkra kort sedan.. längre fram får man fundera in på andra banor kanske. Nu har man ju en tös att försörja också, så lär ju ta vad man får.. :P I nuläget ska man vara glad om man har ett jobb överhuvudtaget. Svårt läge för många nu:S



haha jasså? så du hade karl men tänkte flytta iaf?=) du är knasig du...vem är du sambo med? och GRATTIS!



jo annars flyter det på, mycket att göra hela tiden så tiden springer iväg. Själv då??



kram

2009-03-05 @ 09:01:05
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Anonym

nja 23 1/2 är jag nu ;)

2009-03-07 @ 18:59:47
URL: http://majjja83.blogg.se/
Postat av: Linda & Lovina

Haha ja poet är nog mitt kall..=) eller inte!



Ja, gör det... inte illa att vara boss på stället=) Så det låter ju perfekt..



Ja tänk om man hade modet att starta eget, hade varit riktigt kul, men så långt kommer man nog aldrig. Du då? inge planer på det själv?



Hehe ok, vad roligt. Så du är kär upp över öronen och bara lever slött samboliv som det brukar bli? HAHa... jag och Jimmy har insett att man kasnek borde börja röra på sig mer. Jag är ju iof ute och går med Lovina och så... men att göra något mer flåsigt.

Idag ska vi på teori för babysim, så på söndag börjar vi med det, en rolig grej aif.. inte särskilt flåsigt , men vänjer lovina vid bada bassäng, då kan man gå och bada med henne så kan man motionssimma samtidigt kanske=) (en åt gången..)



Ja gud jag räknar sekunderna tills sommaren kommmer.. gud jag är så trött på vinter och allt annat dassigt... vill bara ha sommar och sol och bad och lite kläder.. häärligt!!!



det börjar bl ivarmare och soligare (BARA LITE) men sen kommer snön då och då.. så jag vet inte riktigt.. det tar nog ett tag.. i la stockholma då?



kram

2009-03-10 @ 10:47:59
URL: http://lindet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0