Jag är lycklig är du?!

Det finns många saker i ett liv som alla borde vara glad för att de har, men så är sällan fallet!
oftast svärs de när de regnar,snöar och ja tillochmed när det är varmt så svärs det.
tänk istället om alla människor i hela världen vaknade och sa till sig själva att..
.."Idag ska bli en bra dag!"

Vilken stor skillnad det skulle bli så, om vi alla tänkte i de goda banorna istället för att hela tiden gräva oss djupare ner i gropen. 
Sen absolut att vi alla kan ha dåliga dagar det är helt rätt, men låt inte den dåliga dagen förstöra flera dagar.
Ibland händer de jobbiga saker, endel jobbigare och tuffare än de andra, men tänk då istället..
"vad kan jag lära mej av det här?"

För livet är väl så, en enda stor skola? Att vi varje dag, varje vecka, varje år, så lär vi oss hela tiden någonting nytt som vi någongång kommer behöva ha använding för om vi bara uppmärksammar de.
Om ví bara öppnar våra ögon och VÄLJER att se istället för att blunda.
Våga välja livet, våga välj ditt liv och inse att det är du som är den bästa i ditt liv!
Och var tacksam för att du är just den du är, jag vet det låter konstigt, men varje människa är unik, de finns inte och kommer aldrig finnas någon som är som dej.
Prova säga de till dej själv imorgon när du vaknar..

.."Idag är början på resten av mitt liv och det här kommer bli bra!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jorå, här i ludvika är vi ute i god tid ;) haha... miss you babe

2009-01-15 @ 18:48:59
URL: http://majjja83.blogg.se/
Postat av: Anonym

måste ju erkänna att det lät som en utmärkt idé... och jag antar att min present på en resa till sthlm inte gäller för all framtid =) så nu får vi ta och boka in en helg här framöver... puss saknar dig massor

2009-01-16 @ 18:48:08
Postat av: Anonym

haha såg nu att det inte står att det är från mig den andra kommentarer, men det kanske du fatta ändå ;)

2009-01-17 @ 17:44:39
URL: http://majjja83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0