VÄLJ LYCKAN!!

Välj livet, välj glädjen, välj att skratta..

Varför väljer så få lyckan, varför värdesätter vi inte det vi har mer?
varför är svaret på frågan,"hur är det?" oftast något i stil med
"jämna plågor!"

Vadå, Jämna plågor?! sitter du ständigt fast med ena benet i ekorrhjulet, då hade jag förstått om det var "jämna plågor!" fatta den grejen, hjulet snurrar men hamstern sitter fast.
Fel att ta loss benet då?!

nej det känns mer som ett invant beetende i lilla landet lagom, "lagom är bäst"
SÄGER VEM?!
Kräv för i helvet att få vara lycklig, VÄLJ lyckan framför missären
skit i att svennebanan i radhusområdet "tänk på de som har de värre"

Ja, svennebanan MEN om jag inte ser till mitt eget hus först kan jag inte låta lyckan flytta in.

Min mamma berättade engång om en väninnan hon hade som tyckte att livet var förjävligt
och att skaffa ungar var verkligen INTE nått man skulle göra till den här förpestade världen..

En dag fick hon ett bra svar på tal..
"Skaffa ett helt fotbollslag med ungar och uppfostra dom på rätt sätt.."



gott folk, Välj lyckan och skratta från hjärtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0