Stolt, jag? Va?!

jag sitter och läser lite insändare och dylikt på internet.
Där det står i lite olika formuleringar hur du kan va stolt över ditt "ursprung" fast det gäller dock bara om du råkar vara invandrare/gay/svart/muslim.
Och då på nått sätt känns det som att när ska jag få vara stolt då? om jag proklamerar att jag är, och det här kan låta fel, stolt svensk så pekar hela nationens invånare med hela handen och nästan skäms över mej för att jag ens vågar yttra mej om det.
För STOLT får du verkligen inte vara om du inte är en minoritet, är du en helt vanlig svennebanan, med ett rätt mediokert jobb, rätt okej inkomst, inga speciellt höga lån och gör i de flesta fall inget större väsen utav dej, utan du mest trallar på i din lilla värld.
MEN stolt över det, det får du verkligen inte vara. nej glöm det, ställ dej i ledet, böj på huvudet och var absolut inte stolt över de, du har ju aldrig haft de svårt, tänk på alla de andra?!

Äre nått sorts skämt eller?
Jag är i mitt liv, världens bästa och jag är förbannat stolt över att jag är svensk/tjej/arbetande/glad/rolig/medioker jag skulle kunna fortsätta med synonymer till vad jag är för någonting, men likförbannat känns det iaf som att är du svensk då ska du fan bara vara stolt där ingen kan se de, klappa dej på axeln kan du bara göra om ingen annan är i närheten.

Sverige är ibland ett jätte bra land, men vafan, Låt mej får vara stolt över att va de också!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack själv.. de var toppen kul!=) Måste vi göra om. Hoppas allt gick bra i natt :P Kramis!

2008-11-02 @ 18:17:41
URL: http://tarjisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

lösenordet är : Tarja

2008-11-03 @ 09:49:29
URL: http://tarjisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0